Skal du have større fokus på telemarketing?

Der kan være rigtig mange gode grunde til at fokusere på virksomhedens telemarketing, og her vil jeg meget kort gennemgå to af dem. Telemarketing er en af de discipliner, der fuldstændig kan skabe eller ødelægge en virksomhed, alt efter hvor godt eller dårligt jeres telemarketing udføres. Jeg vil her gennemgå to forskellige grunde til at sætte særligt fokus på telemarketing, men du kan læse mange flere grunde her: www.telemarketing-priser.dk, hvis du har lyst. 

Fokus på telemarketing er essentielt

Det er ikke så underligt, at et fokus på telemarketing er meget vigtigt, da det jo er meget svært at sælge noget, hvis ikke man selv aktivt forsøger at sælge det. Det nytter ikke noget at sidde på kontoret eller fabrikken med et virkelig lækkert produkt, hvis ikke du selv sørger for at folk kender til det, og endda opildner et ønske om at købe det.

Telemarketing behøver dog ikke kun bestå af salg af produktet, hvilket selvfølgelig stadig er en stor del af det. I virkeligheden består telemarketing af to ting, hvoraf kun den ene handler om salg. Disse to funktioner kaldes outbound og inbound telemarketing, og mens outbound telemarketing er den klassiske sælgermentalitet, handler inbound telemarketing om at tage imod indgående opkald fra kunder. I denne forbindelse vil jeg fokusere på begge typer under begrebet telemarketing.

Fordel 1: Skab vækst

En af de allerstørste fordele ved telemarketing er selvfølgelig at man kan skabe vækst ved at sælge sit produkt, og ved at sørge for at ens kunder er tilfredse. Det er vigtigt både at pleje nye og eksisterende kunder, så de hver især føler, at de får den bedst mulige behandling, og helst en behandling som føles meget nærværende og personlig. Ved at tage sig godt at både nye og eksisterende kunder, højner man sine muligheder for at sælge mere til dem nu og i fremtiden.

Fordel 2: Ved outsourcing kan du fokusere på kerneproduktet

Telemarketing er en af de funktioner i en virksomhed, som der er rigtig mange der vælger at outsource til eksterne virksomheder. Dette kan være en god idé af flere grunde, for eksempel kan dine medarbejdere fokusere på jeres specifikke produkt og deres egne kernekompetencer, uden hele tiden at skulle tænke over at sælge noget. Derudover kan I udnytte nogle andres kernekompetencer, som netop specialiserer sig i at sælge, fremfor alt muligt andet. I skal bare sørge for at sælgerne kender en masse til jeres produkter, så de er godt klædt på til at sælge netop dit produkt.

Post Tags
About Author: Morten Kofoed

Comments are closed.